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Update #3
7.07.10 18:00 Uhr ERAZOR'

CS:S-LogoAlle (guten) Dinge sind Drei! Heute, am 7.7.10, hat VALVe sein 2tes ReUpdate für Counter-Strike: Source nach dem ersten großen Update veröffentlicht. Im gleichen Atemzuge erschien auch die Aktualisierung für Engine-Kollege Team-Fortress 2 (kurz: TF2).

Die offiziellen Update-News lassen für CS:S nur eine kleine Änderung verlauten:

Zitat: "Fixed incorrect stat collection by forcing all dedicated servers to update to the new version"

Alle Spieler werden sehr schnell das drohende Unheil bemerkt haben: Dieses Update bezieht sich primär auf die Server, was für den Clienten bedeutet: Warten bis alle Server auf dem neusten TF2-LogoStand sind! Und für alle Serverbesitzer heißt das: Arbeit! - Zum Glück nicht soviel wie beim ersten Update, deshalb können wir versprechen, dass wir bis heute Abend wieder erreichbar sind.

TF2 hat, laut Update-News, einen kleinen Bugfix erhalten:

Zitat: "Fixed a Mac client crash that occurs when joining a server"

Außerdem hat sich Steam nun doch nocht überwinden können, die Updatenews für das Vorgänger-Update vom 2.7.10 'rauszugeben. Diese sind sicherlich für einige Personen von großem Interesse, denn es wurden nun widererwartend weitere Änderungen eingebaut, welche wir in unseren inoffiziellen Updatenews vom 2.7. übersehen haben. Alle Änderungen findet ihr im Klapptext dieser News.

Des Weiteren hat VALVe nun endlich ein Statement zum Update abgegeben. Zusammengefasst (Original im Klapptext) sagt VALVe etwa Folgendes:

"Wir haben die Updates released um auf das neue Engine aufzurüsten. Dieses soll euch tolle neue Features bringen (Beispiel: Bessere Grafik) und z.B. zur bessere Treffererkennung beitragen. Außerdem wurden einige Fehler im alten Engine ausgemerzt.

Leider sind bei diesem Prozess einige Fehler entstanden, die wir versuchen zu beseitigen.

Wir wollten nie das Gameplay ändern, und werden das Gameplay, was ihr so liebt, soweit wie möglich wieder herrstellen!"

Wir wünschen wie immer Happy Fraggin' ! - i.V. ERAZOR'

[BilderQuelle: Steam]


UpdateNews

" Counter-Strike: Source

  • Fixed a crash that could occur after the bomb exploded.
  • Fixed a crash that could occur when attempting to exit the game.
  • Changed default values of the following server variables to reflect the increase of the default tick rate from 33 to 66:
    • sv_mincmdrate - 10
    • sv_maxcmdrate - 66
    • sv_maxupdaterate - 66
  • Marked ‘developer’ cvar as cheat.
  • Corrected kill/death reporting in gun games. Deaths were not being properly counted in games using instant respawn.
  • Marked test_round_winpanel, test_match_winpanel, test_freezepanel commands as cheats.
  • Added sv_nowinpanel and cl_nowinpanel options that can be used to disable the win panel that displays the team winner, MVP, and fun fact at the end of a round.
  • Clamped ladder dampen values.
  • Fixed jointeam cvar so giving it invalid values no longer spams the server console.
  • Removed functionality of cl_minmodels.
  • Fixed voice indicators to display at all times rather than just after their respective players have come into contact when -alltalk is on.
  • Fixed scoreboard to display correct number of SourceTV viewers.
  • Adjusted death notices to display under scoreboard.
  • Defaulted ‘Simplified list’ to OFF and made the setting persistent.
  • Fixed an issue that could make it appear as if a player already had one or more MVP stars upon joining a server.
  • Made text on loading bar more legible.
  • Added more materials that were missing for community maps.

Engine
  • Fixed disconnect exploit causing players to be forced off of a server due to an overflowed packet.
  • Fixed players being able to start the game using a DirectX level less than DirectX8.

Windows Dedicated Server

  • Added Counter-Strike: Source to the list of games for the dedicated server when running through the Steam client.


An update on the Update
The reason for the recent update was to move Counter-Strike Source (CSS) from the older HL2 version of the Source engine to the most recent version. This brings the CSS codebase in-line with our other games. This resolves long standing issues associated with the older engine and allows us to benefit from features and bug fixes in other source games as they come online, such as improved graphic effects and more accurate hit registration.

During this process we created some unintended side effects, these are bugs. We are actively investigating all reports.

A good example of this is bullet penetration changing on Linux Servers only; not Windows Servers. This was a subtle bug to track down and understand. It has been fixed.

Rest assured we will continue to fix old and new CSS bugs. We want to retain the CSS gameplay experience that you know and love. We would also like to thank everyone reporting bugs and posting constructive feedback. This is an invaluable part of the process.

The CSS Team
"

Quelle: Steam-UpdateNews


related Links:
» steampowered.com » UpdateNews
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